Bio

In de wieg traint ze haar stembanden met onophoudelijk brullen. Op zesjarige leeftijd heeft ze voor het eerst een gitaar in handen en geeft ze haar eerste optreden. Ze zat in diverse koortjes en bandjes. Voor Noanna (37) is zingen als ademen. Noanna’s muziek is een combinatie van ‘eigenwijze pop’ met folk- en countryinvloeden, geïnspireerd door o.a. Miss Montreal en Nelly Furtado.

 

Noanna kiest in eerste instantie niet voor een artiestenbestaan. In 2004 rondt ze de Pabo af en gaat ze lesgeven. Naast haar werk in het onderwijs blijft ze ook bezig met muziek. Zo schrijft ze in 2014 de voorstelling ‘Message of Love’ een combinatie van zang en andere kunstvormen. Ze verruilt in 2016 de gitaar voor de ukulele en in maart 2017 verschijnt haar eerste album. Haar muzikale werkzaamheden, de worsteling met het moederschap en andere bezigheden worden haar echter teveel. In oktober 2017 is Noanna op. Diagnose: een burn-out.

 

De burn-out dwingt Noanna tot keuzes maken. Ze besluit haar hart te volgen en kiest 100% voor de muziek. Een verblijf in Nieuw-Zeeland met haar gezin zorgt voor een versnelling in haar herstel. Noanna hervindt de vreugde in het schrijven en zingen van eigen muziek. In Nieuw-Zeeland schrijft ze het nummer ‘Trampoline’. De inspiratie blijft maar komen en Noanna schrijft nog een heleboel liedjes die klaar zijn om met de wereld gedeeld te worden.

Met haar muziek wil Noanna in de eerste plaats mensen laten genieten. Daarnaast hoopt ze dat men er herkenning in vindt en dat mensen opgeladen worden door de muziek. Ze wil luisteraars aanmoedigen voor zichzelf te kiezen en zingt over thema’s als zelfveroordeling en perfectionisme en hoe belangrijk onvoorwaardelijke (zelf)liefde is om dit soort problemen het hoofd te bieden.

 

Noanna wil haar vaardigheden ook delen met anderen. In juni 2018 studeerde ze af aan het Universal Voice Instituut van Alberto ter Doest. Als Master Teacher geeft ze nu les met haar eigen zangpraktijk ‘Beter Belten‘

 

“Mijn doel is altijd een leerling beter laten zingen, maar dat gaat hand in hand met het bieden van veiligheid en vertrouwen. Als zangeres besef ik hoe kwetsbaar je je voelt als je je stem laat horen.” Actief en empathisch luisteren vind ik belangrijk zowel in mijn functie als zangdocent als binnen de life coaching die ik daarnaast verzorg.

 
 
X